این مراسم در محل نماز خانه حضرت علی اصغر(ع) آموزشگاه حکیم نظامی باحضور دانش آموزان ، انجمن اولیا ،همکاران محترم واولیای دانش آموزان برتر در روز یکشنبه1392/12/24 پس از تلاوتی چند از کلام الله مجیدتوسط یکی از دانش آموزان برگزار گردید. ایتدا مدیر آموزشگاه ضمن خیر مقدم به تمام حاضرین ازتلاش دانش آموزان وزحمات بی دریغانه همکاران که در موفقیت دانش آموزان نقش اصلی را داشتند تقدیر وتشکر نمود . سپس حجت الاسلام آقای دستجردی امام جماعت مسجد صاحب الزمان شهرقلندر آباد
لطفا برای دیدن گزارش کامل به ادامه ی مطلب بروید.
چهارشنبه سوری حرکتی بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش بازی و ترقه بازی چهارشنبه سوری، جایی را بسوزانند، ضامن هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی، در پایان درس تفسیر قرآن خود، در مسجد اعظم، مراسم چهارشنبه سوری را یک سنت پوچ و سیئه دانسته و تاکید کردند: چهارشنبه سوری یک سنت سیئه ای است که متاسفانه بنیان گذاشته اند .
ایشان با بیان این که باید احترام ایام فاطمیه حفظ شود، افزودند: چهارشنبه سوری سنت بسیار تلخی است و علمای بزرگی همچون آخوند خراسانی(ره)، آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) بر حرمت هرگونه آتش بازی و ترقه انداختن تاکید کرده اند.
معظم له با تاکید بر این که ترقه بازی، اتلاف مال بوده و حرام است، تصریح کردند: این حرکت بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش بازی چهارشنبه سوری، جای را بسوزانند، ضامن هستند، چون آسیب رسانی به دیگران سنت پلید و زشتی است
این مفسر قرآن کریم با اشاره به لزوم تبیین حقایق معارف اسلامی، تصریح کردند: علما و روحانیون باید جامعه به ویژه دانش آموزان را با آسیب های حرکاتی چون چهارشنبه سوری و آتش بازی آشنا کنند.
حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان یادآور شدند: باید این گونه سنت های سیئه و خلاف عقل و شرع را از چهره جامعه اسلامی دور کرد.
کد خبر: ۳۸۶۱۰۳
با توجه به نزدیک شدن به روز های پایانی سال 1392 بارش زیبای برف این رحمت آسمانی باعث شادی ونشاط دانش آموز
دبستان حکیم نظامی قلندر آباد شد
لطفا برای دیدن تمام عکس ها به ادامه مطلب بروید.
به گزارش «شیعه نیوز»، درفاطمیه سال گذشته حجت الاسلام ادیب یزدی در یکی از سخنرانیهای خود در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا اظهاراتی کرد.
این واعظ مشهور تهران درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و گفته بود: یادم میآید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:» درباره شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بالاخره ۷۵ روز بعد از رحلت صحیح است یا ۹۵؟«رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانهای دادند و فرمودند:» برای شما چه فرقی میکند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند. وی افزوده بود: دقیقا همین نکتهای که حضرت آقا فرمودندمدنظر است. ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت اینکه فضائل حضرت زهرا (سلام الله علیها) هم بیحد و حصر و بیاندازه است. فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه (سلام الله علیها) نفاق را از انسان میزداید، ایمان انسان را زیاد میکند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی میشود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا میکند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین (علیهم السلام) خصوصا حضرت بقیة الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محبوب مینماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان مضاعف میکند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتیها، متدینین، نمازگزاران و مسجدیها در مراسمهایی مختلف این فضائل گفته شود.
ادیب یزدی گفته بود: ایام فاطمیه هم نزد شیعیان و ارادتمندان خاندان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) ایام معین و کاملا علنی است. اما برای شهادت حضرت صدیقه فاطمه (سلام الله علیها) ۴ نقل وجود دارد اول اینکه برخی معتقدند خانم (سلام الله علیها) ۴۰ روز بعد از رحلت حضرت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به شهادت رسیدهاند بعضیها گفتهاند ۶۰ روز، بعضیها ۷۵ و بعضیها دیگر ۹۵ روز. اما برای اینکه روز عظیم شهادت بیبی از دستمان نرود فصلی را به عنوان ایام فاطمیه قرار دادهایم که در مشخصترین ایام ۱۰ روز قبل از شهادت ۷۵ تا ۱۰ روز بعد از شهادت ۹۵ در نظر گرفته شده است. یعنی در طول سال حداقل ۴۰ روز برای بیان فضائل فاطمی قرار گرفته شده است.
منبع : خبرانلاین
در بین مردم واژههایی وجود دارد که از ویژگی خاص برخوردار است و قداست خاصی برای آن قائل هستند مثلا واژه مجتهد، واژه عالم، واژه ولی، واژه امام و واژگانی که مردم برای آن احترام خاصی قائل هستند. یکی از واژههایی که بین ما مسلمانان از ویژگی خاص برخوردار است و با احترام به آن نگاه میکنیم واژه شهید است.
امروز در جامعه ما به فرموده امام خانواده شهدا و شهیدان چشم و چراغ جامعه هستند پس آنان از ویژگی خاص برخوردارند.
قرآن در سورههای مختلف از شهید و شهدا به بزرگی یاد میکند در مفاهیم اسلامی شهید قداست خاص دارد و خدا د رقرآن در سوره توبه میفرماید آنان که در راه خدا هجرت و جهاد کردند با مال و جان خود درجه و مقام بالایی دارند و آنها سعادتمند و رستگار هستند. همچنین در سوره آل عمران خدا میفرماید: گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شدهاند مردهاند آنها زندهاند و در نزد خدا روزی میخورند. ما در فقه اسلامی هم برای شهید احترام خاصی قائلیم. کسی که از دنیا برود یقینا باید او را غسل و کفن کرد و نماز بر او خواند تا دفن شود اما شهیدی که در راه خدا کشته شده است دیگر نیازی به غسل و کفن ندارد. در روایاتمان آمده که در عالم قبر از شهید سوال و جوابی نمیشود. زیرا او استثنا است. روایتی از پیامبر آمده است که یکی از اصحاب سوال کرد چرا از شهید در عالم قبر سوال و جوابی نمیکنند پیامبر فرمود شهید همان زمانی که شمشیر را بالای سرش میگیرد و بارقهای که از شمشیر او ظاهر میشود در واقع آزمایش و سوال و پاسخش میباشد.
شهید مانند شمع است. میسوزد وبا سوختنش اطراف خود را نوافشانی میکند اگر امروزما درآرامش وآسایش هستیم ویا علما ودانشمندانمان با آرامش کامل تحصیل علم می کنند و جامعه ازنتایج علم آنان برخوردار هستند و یا مخترعی از اختراع خود مردم را بهرهمند میکند همه به خاطر وجود شهید است. اگر شهید جامعه را آرام نگه نمیداشت امنیتی نبود آیا مخترع و عالم می توانستند کاری انجانم دهند تا علمشان بروز کند. بنابر این مقام شهید از آنها بالاتر است.
و منطق شهید هم دمیدن روح به اندام مرده ارزش های اسلامی است. ما امروز در جامعه خود وقتی میخواهیم کسی را از نظر ارزشی والا محسوب کنیم میگوییم واقعا مقام مجاهد و شهید را دارد
همواره فرهنگی که سازنده جامعه اسلامی بود فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. دست آورد های ما از اول انقلاب تا به امروز مدیون همین فرهنگ ایثار وایثارگری است. اگر امروز آسوده هستیم به خاطر آن است که آسودگی از ایثارگران سلب شده است. آنهایی که چشم دادند تا چشم های ما خوب ببیند ،آنهایی که مانند آقایشان ابوالفضل دستانشان رافداکردند تا مادستتانمان را پیش شرق وغرب دراز نکنیم ، پاهایشان رادر فکه ،چزابه ،طلائیه ، جزایر مجنون بازی دراز و ....جا گذاشتند تا ما محکم واستوار در مقابل نامهربانی های دشمن قسم خورده دین ومیهن خود بایستیم اگر میخواهیم انقلاب، قرآن و اسلام در این کشور حکفرما باشد باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بماند. اما م در رابطه با شهدا میفرمود اینها شمع محفل بشریتند وحضرت آقا خطاب به مسئولین فرمودند عمده کاری را که انجام میدهید نشر فرهنگ ایثار و شهادت باشد. زیرا اگر روزی کشور مجددا به خطر بیفتد باز هم این ایثاررگران هستند که کشور را از خطر نجات میدهند. به همین دلیل همه ی ما موظفیم تمام تلاشمان رابکنیم تا روز شهید در جامعه به خوبی خودنمایی کند.
آنهایی که میگویند تمام گزینهها روی میز است بدانند که ما واژه هایی مانند شهید، جانباز و شهادت را روی میز داریم و باتمام قدرت اعلام می کنیم که آزموده را آزمودن خطاست . وتا وقتی که این همه جانباز وایثارگر وجوانان غیرتمند ، و ملت تحت امر فرماندهی کل قوا هستند پیروزیم. بترسید از روزی که رهبری ما دستور بدهد تا آن گوشه چشمی هم که به کشور ما باشد بایاری خدا کور کنیم.
رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن